2014年10月9日 星期四

【守望相助】東京港女老闆,放下生意回港護學生

風雨同路,守香港
 

香港警察向和平示威者施放87次催淚彈,令世界各地港人痛心。東京食肆東主謝小姐當晚就訂機票返港,機艙一片死寂,「班機大部份係香港人,冇人講嘢,氣氛好似奔喪咁」。她強忍淚水,下機後趕赴中環現場,有六晚在各佔領地點度過。謝小姐表示,這是自八九六四中共屠城後,第二次放下一切回到香港,她昨日上機前仍到金鐘作最後呼籲,「希望學生用純真戰勝強權,唔係香港就冇」。

 40多歲的謝小姐在東京生活了20多年,仍然保留港人身份。她說一直留意香港近期局勢,但未想過情況會急轉直下,928日防暴警察出動催淚彈,令她決心訂機票立即返港,「日日對住電腦喺度喊冇用,對件事冇幫助」。

回港後,謝小姐六晚留守不同佔領地點,夜夜難眠,「食咗安眠藥都係瞓得兩、三個鐘就起身,除咗六四,我希望係最後一次(鎮壓)要返嚟香港。」她對梁振英政府處理和平示威的手法極失望,「搞到一pat屎咁,我真係佩服佢」。有日她與家人、朋友吃飯,有人叫囂「用幾百個、幾千個催淚彈掟散佢哋(示威者)」,她立即向口出狂言者還擊,表明會到金鐘集會,「做咗唔得冇辦法,唔做係自己抵死」。

謝小姐昨晚11時飛回東京,她中午仍然在金鐘佔領現場,向留守者訴說自己的故事,直至下午4時才回家收拾行李。她曾經猶豫過應否在這一刻離港返回日本,但她認為在東京可以做到更多事,例如在當地出版雜誌,宣傳雨傘革命。