2014年11月23日 星期日

內地廠收 order 不印傘 Tee (2014-11-14)

http://hk.apple.appledaily.com/news/art/20141114/18934887
阿力(中)與友人集資7,000元印製「IHKT恤,免費派發予義工和學生
 
內地印刷廠拒印與雨傘運動有關的明信片後,印製雨傘T恤亦遭封殺,甚至僅得雨傘和黃絲帶圖案的T恤亦成禁忌,有內地廠商更直言:「大陸做完都運唔返香港啦!」幸得一些港產製衣公司「拍心口」,「傘Tee」才能成功面世。
 

將著名圖案「I Love HK」二次創作成「IHK」的阿力和其胞弟,打算印製數百件「傘Tee」贈予佔中集會人士打氣,但連問了六間內地設廠的製衣公司都被「落閘」,有些劈頭就問:「係咪同呢個(雨傘)運動有關?」他們表示:「講到雨傘已經係敏感,有啲公司根本未睇個公仔係點樣,已經話唔得㗎!」 
 
港承印公司減價助印製 
另一方面,以蜘蛛仔在獅子山掛上條幅的剪影,並融合雨傘設計圖案的Vasco,其友人打算將圖案製成Tee亦遭拒印,找了五間內地廠,其中一間直言擔心未必過到海關,最後要由香港公司製造才順利生產。
 
《蘋果》致電多間內地設廠的公司,未知印製圖案前樂於報價,但聽到「雨傘」即拒印,「黃絲帶同雨傘過海關查得比較緊張,佢會成批貨扣晒我哋,唔係淨係扣你一批貨,係過唔到關。」另有公司聽到雨傘圖案則指「收到order(命令)話唔接」。
 
原來「雨傘」和「黃絲帶」已成為內地「禁忌」,即使T恤上僅印上一把黃色雨傘都屬政治禁忌。阿力表示,他的設計是以一把雨傘取代心形,只為表達雨傘運動的初衷為「愛」,並無叛國意思,「係個好簡單嘅message(訊息),好pure(純粹)。」他最後找到一間在港設廠的承印公司,對方更主動將原本40多元一件Tee,減價至每件35元協助印製。他於是與朋友集資7,000元,印製了200件,主要免費派發予學生和義工,有心人可以自由定價方式購買,至今已派出120件。
 
獅子山T恤出乎意料受歡迎,曾有兩批有心人集資3萬元購1,000件於集會區免費派發。Vasco說:「logo(標誌)嘅意義,係呢個運動嘅參與者畀佢,我好感動有咁多人為咗爭取真正嘅普選,花咁多精神、時間同錢去做,令我覺得香港人係好了不起,好值得佩服。