2014年11月4日 星期二

【建立社區精神的時代】小店兩老闆重義輕利

http://hk.apple.appledaily.com/news/art/20141027/18914097
阿龍(左)和求其無懼生意受損,願與港人甘苦與共
 

旺角樓上咖啡店「龍華軒」,廚房遠望是佔領區,像瞭望站。老闆吳景龍與拍檔陳求其,每隔一陣,總忍不住望上兩眼。「樓下開大片(打交),呢度會聽到;冇生意,就早啲關門,落樓下睇吓有乜幫手」。既是小商戶,又是佔領者,心情難免複雜,「生意有影響,但也遇到好多錢買唔到嘅回憶」。偷偷留下打氣字條的內地客人、吃下廉價午餐卻放下金牛「唔使找」的香港人,哥兒倆明知路不好走,都會與港人並肩走下去。
 
像很多年輕人一樣,開cafe,是阿龍和求其的夢想。小店2月開,他倆還認真到先在咖啡店工作,爭取實戰經驗。押上全部積蓄、問家人朋友借錢,拉扯湊夠40萬,那想到只半年旺角竟一夜「淪陷」,「生意跌一半,但我唔會怪堵路,大家都係荒謬政策下受害者,𠵱家有人企出嚟爭取,邊鬧得落?大不了從頭嚟過。
 
28歲的阿龍,是7.1留守渣打道511個義士之一,積極參與社運,笑說源於四川大地震一個數字,「當時話要撥一億賑災,但鄰近嘅上海同北京,大過香港近過香港,捐1,000萬都唔夠。」社會不平事,越了解越火滾,由反國教到東北發展計劃到港視,他與無數港人一樣,由不問世事的搵食一族,為公義越走越前。