2014年11月8日 星期六

【人到無求品至高】陳沛敏 : 地主會的牌局

人到無求品至高最沒良心是商家
http://hk.apple.appledaily.com/news/art/20141029/18916430
 
雨傘運動剛滿一個月,幾個富豪早已習慣了金融中心的交通狀況。這天,大家比平日還要準時,差不多同一時間到達牌局的地方。在金權世界,他們是利益競爭者;牌局當然不為交誼,只是給大家一個場合,處理一些需要當面擺平的瓜葛。
 
這天的氣氛卻有點不一樣,大家都顯得心不在焉。
 
駙馬爺忍不住先開腔:「誠哥,你真係醒。」
 
首富:「世姪,做乜咁講?當年你老婆伯爺,比我仲要早上京見鄧小平,佢先係表表者。

乜叔這時也按捺不住:「唉!今時唔同往日囉。當年國家需要我哋,為咗改革開放又好,為咗統戰又好,禮遇有加。誠哥,當年你同佢伯爺大戰英資,大家仲記憶猶新。𠵱家?居然整篇咩嘢署名文章,點名鬧冇積極響應主席號召。之前吹雞叫我哋幾廿友上京面聖,我哋即刻上;叫我哋反佔中,我哋明明已經出嚟講完又講,咁都唔收貨?」

駙馬爺:「咪係。不過,後尾上面抽番段稿兼補鑊,算係……
 
所謂人老精鬼老靈,乜叔忍不住打斷駙馬爺的說話:「咁又點?整篇咁嘅嘢出嚟,即係代表上面至少有人咁諗。北京形勢幾複雜,你又唔係唔知。仲有,你睇田家大少單嘢,講兩句啫,咁都要郁,心寒呀。」
 
駙馬爺:「03年嗰鑊,老董就係因為佢推唔到23條。𠵱家人哋老人家呢頭撐完梁振英,佢又出嚟句句頂心頂肺。但話晒佢從來都冇批評過阿爺,而且佢個黨話晒代表工商界。誠哥,你點睇?幾個月前你先公開話『香港不能人治』……
 
誠哥笑而不語,他心裏卻明白,他近年都將資本投資在歐美等有民主、自由、法治的地方,是正確的決定;即使那裏的稅率、財富再分配政策、福利制度對資本家來說,都「遠遜」於香港。
 
至少,他比那些生意業務集中在北京權力伸手可及的地區(例如澳門)的富豪強。後者只要中南海一聲令下,更改政策,就隨時玩完,因此更不能不對北京唯命是從。
 
一場雨傘運動,喚醒了很多原本睡着的香港人。看來,香港資本家也是時候醒一醒。過去,他們以為參與小圈子政制造王,可保富貴榮華千秋萬世,但原來在共產黨治下「大國崛起」,很多東西可以一夜改變。