2019年8月2日 星期五

楊政賢哽咽:政府用青年鮮血換權力

https://hk.news.appledaily.com/local/daily/article/20190801/20741245

7.28上環警民衝突中被捕的民陣前召集人楊政賢,昨日凌晨從葵涌警署保釋出來。他批評警方在拘捕過程中未按條例處理他的手機,甚至出言恐嚇要把他押進冷氣房。葵涌警署收押場所環境惡劣,四十多人恍如被關在蒸籠,談到被捕者被控,一度哽咽。

在上環被捕的逾40名示威者,昨日凌晨陸續獲保釋。其中楊政賢獲准保釋候查,未被檢控。他獲釋後在警署門外交代被捕後的遭遇:「當時(被捕當晚)我哋都好合作,跟隨警方嘅指示,但係警方將我扯入盾陣裏邊用拳頭制服我。」

指警違例處理手機兼恐嚇

楊政賢被捕後,其電話被警察充公,「喺佢充公嘅一刻,我已經同佢講佢一定要將呢個電話擺落一個密封嘅證物袋裏面,但係佢冇咁樣去做」,他再三催促警方依例處理其手機,「有警員竟然用電筒照射落我個眼度,甚至有個警員恐嚇我話你咁嘈係唔係要入冷氣房」。

根據《警察通例》,警方撿獲貴重財物作為證物時,須放進防干擾財物封套內密封,並由財物擁有人簽署確認。警方的處理手法可能已構成妨礙司法公正。

「佢哋嘗試用酷刑去嚇怕一啲堅守自己權利嘅示威者。」楊政賢說,逾40名示威者「係喺一個好似蒸籠咁樣嘅停車場裏面坐咗24個鐘頭,有啲人可能更加長……有啲人甚至熱到好似熱衰竭咁」。而他自己則在周一深夜被押往其寓所搜查,「喺深夜嘅時候送我去屋企,去騷擾我屋企人」。談到被控暴動罪的其他示威者,他一度哽咽:「入邊有40幾人,超過40個都告暴動罪,我同佢哋可能只係相處咗20幾個鐘頭,喺呢個地牢裏邊,但係佢哋大部份都係一啲……佢哋只係十幾廿歲咋!點解要用暴動罪去嘗試迫害佢哋啊?14年係咁樣!16年係咁樣!19年,
𐵱5年啦!政府仲係用緊青年嘅鮮血,用緊佢哋嘅自由,去換取佢哋嘅尊嚴、去換取佢哋嘅權力、換取佢哋嘅利益!」

「我哋要自由,我哋爭取嘅就係自由,我哋爭取係自主,我哋唔係暴徒!」然後在警署外等候他的群眾一起高呼:「沒有暴徒!只有暴政!」