2019年9月17日 星期二

【8.31 太子站】馮睎乾 : CCTV唔見得光?

https://hk.lifestyle.appledaily.com/lifestyle/columnist/%E9%A6%AE%E7%9D%8E%E4%B9%BE/daily/article/20190914/20767782

最近朋友見面,例必討論8.31太子站事件。朋友問:「憑常識推斷,咁你覺得有冇人死呢?」他問。
「憑常識推斷,當然係冇!」我答道。「不過今時今日,常識仲係咪適用於香港呢?最初傳聞有人死,我唔信,道理好簡單。第一,真係有人死咗,點會無名無姓?佢哋嘅親朋戚友,又會一粒聲都唔出?第二,現場即使冇記者、救護,依然有好多港鐵職員同警察,政府點確保冇人爆大鑊?難度好高喎。
「以上全部係常識,以前我唔會信背後有咩陰謀,但經過今年夏天,常識2.0已經出現,而常識2.0第一條就係:『常識已壽終正寢,common sense is dead!如果話太子站真係死咗人,上面兩個問題又點解釋呢?你不妨想像一個情境:831號夜晚,太子站的確冇死人,但就有三個身受重傷,甚至情況危殆嘅人,喺91日凌晨之後,因為某個特殊理由,畀人暗中帶走,而現場嘅知情者只有極少。我問你:呢個情境有冇可能?」
友人點頭。我繼續說:「如果係咁,港鐵站職員、警員,甚至後嚟嘅消防員,的確唔會見到有人死喺太子站,係咪?如果大部分人見唔到,咁點爆大鑊呢?只要知情者夠少,保密就唔係太難。我呢個猜測,完全符合副消防總長陳慶勇喺記招嘅發言,佢講得好清楚—— 甚至係太清楚
—— 佢話『並無見到死亡個案』,而當有記者問佢,會唔會有傷者喺消防員嚟到之前畀人移走,陳慶勇就話『未能回答,唔會就消防救護睇唔到嘅事作任何揣測』。



「留意佢一直只係強調『睇唔到有人死』,而唔係話『肯定冇人死』。『睇唔到』呢四個字係頭盔,作用就好似羅范椒芬講
"I think we have confirmed" "I think" 一樣,暗示自己對之後陳述嘅嘢有所保留,聽眾唔應該將佢等同事實。我信消防局,其實佢已經講得好白
「好嘞,解決咗第二個問題,咁親朋戚友唔出聲又點解釋呢?呢個質疑比較有力,但唔一定解唔到。聽講好多前線示威者都係宅男宅女,假設嗰三個人冇同伴,甚至冇朋友知佢係前線,其實一啲都唔奇。至於父母,或者一早死咗,又或者教育程度太低,甚至係撐警藍絲,有人話佢知你個仔意外身亡,父母即刻信以為真,咁又有冇可能呢?細心諗諗,如果有勢力人士要隱瞞實情,根本冇想像中咁難。」
朋友沉默片刻,問道:「咁講到底,你信唔信有人死?」我說:「最初唔信,反而係警方同港鐵鬼鬼祟祟,令我由唔信變成懷疑。綜合警方同消防嘅報告,疑點其實一句講完:現場由始至終只有三個重傷者,由於佢哋移動過,導致有人重複點算,數咗六個重傷者出嚟。要澄清呢個疑點,好簡單,港鐵只需要喺CCTV剪一條片,追蹤嗰三位重傷者:第一部分係重傷者喺A點出現,嗰度畀人數咗一次,第二部分係重傷者稍後喺B點出現,又畀人數多一次。呢條片全長唔會超過一分鐘,即使唔向大眾公開,都可以播畀立法會議員睇下,咁咪真相大白囉。如果警方行得正企得正,點解唔咁做呢?」