2015年9月29日 星期二

【向老共說「不」】佔領老友記,設新大本營

雨傘運動一週年
http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20150928/19312690
去年1211日凌晨,金鐘清場,各散西東,卻是92歲黃伯及69歲陳伯,友誼的開始。「佔領區冇傾過偈,清場後日日去立法會徘徊散步,反而越嚟越熟絡。」開設民主老友記手機群組,堅持到法院聲援被捕者。幾支電鑽,由屋企搬到佔領區,又由佔領區搬到「新大本營」。「滅了夏愨村,仲有麒麟村,好多同路人喺呢度聚腳,幫黃伯復耕。」有份搭建「請踩689」樓梯及「遮打自修室」的陳伯說。 

家中招待同路人
麒麟村,是92歲農民黃伯的家。在上水站還得坐半小時小巴,甫入屋,就見「真普選快來」的揮春。相約兩老訪問,儼如管家的陳伯,叮囑記者12點前到達,一齊午飯,「呢度同金鐘一樣,加雙筷就埋位,邊個都歡迎」。留宿的傑仔,還有佔領區認識的張伯,都來了。活捉新鮮河魚、八餸一湯的農家菜,很豐富。「以前煮過大鑊飯落金鐘,又喺呢度擺過三圍,招呼同路人,濕濕碎。」他說。

退休前是製衣廠廠長,派駐高雄及內地工作,2006年移民加拿大又回流香港,陳伯說:「班學生好難鬥得過共產黨,但明知勝算唔高,至少爭取過,唔會後悔。」黃伯亦謂慶幸黃昏之年,找到同路人。傘運期間三次被捕,7.1通宵留守,坐着輪椅被送上警車一幕,感動幾許香港人。「清咗場之後,除咗陳伯,仲有好多年輕人嚟我呢度。𠵱家係休養生息,只要心未死,仲有機會。」92歲的黃伯如是說。