2016年6月23日 星期四

林榮基:中共逼港人無路可退

銅鑼灣書店長挺身爆李波非自願返內地,林榮基:中共逼港人無路可退我們要向強權說不
http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160617/19657756?_ga=1.187194080.979634762.1466156088
銅鑼灣書店店長林榮基失蹤近8個月,日前回港銷案後,昨突現身,開記招首度公開被擄真相。他因帶禁書回內地遭「中央專案組」拘禁,又被迫簽字同意不聘請律師、並在鏡頭面前做戲認罪。林又引述書店股東李波稱,李是在港被跨境擄走,「中國政府已經逼到香港人無路可退」,「一國兩制名存實亡,今次好明顯係跨境執法」。他呼籲港人:「向強權說不,我都可以,你點解唔可以?」 

銅鑼灣書店5人去年10月下旬起接連失蹤,店長林榮基大前日回港並到警署銷案,昨突然在立法會議員何俊仁陪同下開記招。他稱,去年1024日在深圳過關時遭押往派出所,再先後在寧波及韶關被監視居住」,其間內地人員逼他簽字答允放棄通知家人及不聘請律師,他稱當時「孤零零一個人,惟有簽紙」。 

被擄8個月期間,內地人員一直沒向林表明屬於甚麼部門或團體,但林稱知道對方「唔係國安、唔係派出所、唔係軍人,而係中央專案組」。林強調是根據香港法律經營正經書店,對方卻指林從香港攜帶或郵寄禁書往內地,違反國內憲法,並要求林把寄書紀錄帶回內地。林斥中央政府「𠵱家衰到要我拎(載有寄書資料的)硬件畀佢做呈堂證明」,但他最終堅拒出賣讀者。 

林經歷數十次審問後終於返港,但女友仍遭監視居住。這兩天林翻看港人半年前為書店失蹤5人上街的短片,「完全冇瞓過,我好大感觸,有6,000個香港人上街,我唔識嘅,為咗我哋5個人發聲,我好感激佢哋」。他無法接受李波在港被擄走,故決定開記招交代事件。林昨直言「好對唔住我女朋友」,然而「呢件事唔係我個人嘅事,係香港整個社會人嘅自由訴求……發生喺我嘅嘢可能發生喺各位身上」。 

林視香港為家,強調爆料後不打算離港,「(中央)本來要我今日上去,我當然唔敢上去啦,仲上去?」他要求中央政府解釋其所作所為,「你講明一國兩制,公道自在人心」,「如果我作為5個人裏面,負擔最少嘅人都唔出聲,香港就冇得救」。林又呼籲港人向強權說不,「我都可以,你點解唔可以?……呢個係底線,我哋唔可以向強權屈服」。 

林昨天開記招前,曾與李波見面,李透露是在違反意願下被帶走,但沒具體說明被何人帶走,「李波係上面派人落嚟捉佢走,呢件事係跨境執法」,李又稱「希望盡快結束件事」。林指現時銅鑼灣書店由「陳先生」續租兩年,但不清楚資金來源,「上面(中央政府)要求佢(李波)辦完公司業務要返上去」。 

《明報》報道稱,晚上在李波寓所樓下向李求證林榮基的說法。李波保持笑容說「我唔會講任何嘢」。
 
協助林榮基的何俊仁指,北京政府若不想香港作為國際金融中心崩潰,要立即保證收手,「唔好再做呢啲事」。他又指「如果林榮基喺今日之後突然消失,大家都知點解」。