2016年6月14日 星期二

中學生誤當反文革

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160602/19637823
【一知半解】聖公會曾肇添中學中三女生:「唔係好知(89年中共領導人),好似係習近平?唔係,毛澤東先啱,定係周恩來?鄧小平?」

本報記者街訪發現,大部份受訪中學生對六四事件一知半解,出現「六四係由習近平領導」、「為咗反對文化大革命」等張冠李戴的情況。有受訪中史科教師團體預測,學生未來將對六四事件一片空白。
 【一知半解】漢華中學中一生劉同學:「啲學生係因為反對文化大革命俾人派上街……咁我當然支持學生,文化大革命唔好吖嘛。」

中史教師︰最後會一片空白

記者於沙田區及小西灣區街訪約廿名中學生,發現無論是傳統左校或普通學校,高中或初中,學生均對六四事件一知半解,有受訪學生更反問六四「係咪1964年發生」,亦有學生指六四的中共領導人為習近平、毛澤東,目的為反對文化大革命,出現史料錯誤、張冠李戴的情況。

中國歷史教育學會主席、有20年教授中史科經驗的方耀輝,認為現在的中學生出生於後六四年代,「佢哋冇機會接觸亦未必會感同身受,唔好講話邊一邊嘅立場係啱,點分好壞,佢哋根本連六四係乜都唔清楚」。方又指學生對六四事件的認知將會日漸減少,「去到最後會連乜係六四都唔識,會撈亂以為係五四運動,(對六四)一片空白」。
 
陳智聰退休前每年向學生講解六四事件,他觀察到近年老師因行政工作繁重、議題敏感,越來越少講解六四歷史,學生亦變得抽離,他憂慮中共屠殺真相埋沒,「可能同內地人一樣,六四冇乜印象到底邊年邊月邊日發生乜事,只係一個數字」。