2016年4月1日 星期五

【仰慕台灣】過來人:移民台灣,唔好諗住搵好多錢

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20150223/19051801

移民異地,重新開始,有移居台灣的港人指,台灣薪金水平一般較香港低,若決心落腳台灣必須調整心態,「人工雖然低過香港,但已經足夠生活,唔好諗住要搵好多錢。」

Jacqualine 二十二歲時移民台灣,在台生活了十四年,與台灣丈夫及兩歲半的女兒居於新北市一間約八百平方呎自置物業。她認為港、台最大分別是台灣有全民健保計劃,「喺香港睇私家醫生隨時要花幾百蚊,台灣人每月畀健保費,去睇門診、牙醫,只係畀約一百五十蚊台幣嘅掛號費就得,藥費同醫生費都係政府畀錢」。

Jacqualine 在台灣一間國際會計師行從事培訓工作,坦言薪金與香港或其他地方「差一大截」,但「台灣搵、台灣使」,已足夠開銷,具海外學歷、專業資格港人在台找工作不算難,不過她提醒港人若決心定居台灣,必須調整心態,「唔好諗住要搵好多錢」。


有孩子的 Jacqualine 指台灣教育制度完備,「唔使好似香港咁,要擔心個小朋友冇書讀,周圍撲!」她說移居台灣的港人朋友,一般不急於置業,「好多人都係同朋友夾份租屋,每個月畀幾千蚊台幣搞掂」。

在台北定居逾十年的簡小姐也說,初定居台灣的港人一般先租後買,「台灣嘅租金同樓價都平過香港,可以搵房屋仲介公司幫手搵,亦可上網搵屋都得」。她提醒擬在當地置業的港人,當地部份銀行不接納非台灣永久居民做樓宇按揭,「要有台灣永久居民做擔保」。

簡小姐續稱,台灣人重禮儀及人情味,「只要以禮相待,台灣人都樂意幫你,但當地政府同機構好多嘢都未規範化,每個人都有唔同嘅理解,慣咗快速有效率嘅香港人,要畀啲耐性,學識慢活」。