2016年10月29日 星期六

【吃人的經濟】「大家樂」嚴限人手開支控制成本

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160718/19699537
機場禁區外的大家樂營業時間長,有管理層不時要日做19小時 

集團旗下快餐店員工屢被揭發要瘋狂加班,大家樂首席執行官羅德承上月在業績會上指出,整體餐飲業勞工短缺,不同集團都在搶人,個別地區較難招聘人手。不過,有員工踢爆,大家樂嚴控成本,規定每間分店的人手開支比例,不得超出該店每月生意額約20%25%,「請唔到人係藉口,根本係唔想請人」。

大家樂每間分店不同部門如廚房、水吧及樓面等,每周都要編更,一般分開糠、早市、午市、茶市、夜市及收糠共六更,除編制每更人手外,也要計算每周總工時,包括全職和兼職及加班,再匯報公司。有分店管理層透露,公司定下嚴格指標,規定人手開支不得超過該店生意額某個百分比,一般約20%25%,視乎生意額作調整。 

高層:唔請人想賺到盡
「水吧用幾多個鐘、廚房用幾多個鐘,就要度掂佢,over就要解釋」。該管理層說,公司對分店的生意額和成本「揸得好緊」,規定每個時段後兩小時內必須報數,「賣咗幾多個餐」;每月也需呈交損益結算表,詳列人工、銷售及成本開支等,公司會跟去年同期比較,「如果跌得犀利,要你寫原因」。公司每3個月更會聘神秘顧客為各分店評分,加重分店壓力。

該管理層坦言,即使分店缺人,都不敢貿然請人,恐一闊三大,「計過度過,梗係要班員工開OT好過」;而且潔淨及樓面等部門以兼職工為主,生意不景可隨時「開刀」,「公司係諗呢啲縮數,唔係員工行先。佢哋成日話請唔到人,全部都係藉口,根本唔想請人,佢哋就係要賺到盡」。大家樂未有回應有否規定分店人手開支。