2019年12月25日 星期三

In The Bleak Mid-Winter

IN THE BLEAK MIDWINTER SISSEL KYRKJEBO
https://www.youtube.com/watch?v=wDylGIspj0E

In the bleak midwinter, frost wind made moan
Earth stood hard as iron, water like a stone;
Snow had fallen, snow on snow, snow on snow
In the bleak midwinter, long ago.

在這個深冬的黑夜中,寒風不斷呻吟
使泥土如鐵一般的硬,水結了冰
雪落個不停,一層一層的鋪在地上
就象很久很久之前的那個深冬一樣。
 
What can I give him, poor as I am?
If I were a shepherd, I would bring a lamb;
If I were a wise man, I would do my part;
Yet what I can I give him: give my heart.


我有什麼東西可以獻給祂呢?
若是我係個牧羊人,我可以把一隻羊獻給祂
若是我係個智者,我會把智慧獻上
一貧如洗的我,只可以把我的心獻給祂。