2014年3月11日 星期二

王慧麟 - 中共不再可以與民主派上層作枱底交易

真假政經 - 王慧麟 - 搞掂班後生至講   (2014-02-27)
 
好打得 (政務司司張林鄭月娥) 搞乜嘢早餐飯局,好似做咗聯合國秘書長之調停角色,請晒唔同派系之人士出席,希望可以食碗粥拉近距離。坦白講,中環 (香港特區政府所在) 離開西環 (中聯辦總部) 有幾遠?西環一家海鮮酒家,基本上係西環設宴款待不同人士之地頭。中環飛的士去都唔使十五分鐘。真係要傾,飛的士就到啦,唔需要刻意要好打得做東食早餐。

外面好多人覺得,其實政改都只係嗰幾個民主派大老嘅事,只要同幾個大老傾掂 (底交易),分歧越收越窄,但唔知佢地真知定假知,好多關節位,已經唔係幾個大老話事,而係,好多大老,都要面對黨內新一代之意見,唔可能好似當年華叔 (已故民主黨前輩司徒華) 咁樣,可以一槌定音。

試舉一個例子。依家民主老師團體有選舉,以前華叔響度之時,一支大槌搞掂晒,主流聲音素來佔晒上風。但今屆出現咗相當對抗性之選舉,搞到主流嗰啲要赤膊上陣。選舉嘅嘢,未到最後一刻都唔知結果。好啦,即使將來主流聲音繼續贏咗,佢地會feel到,今時唔同往日,唔可以唔照顧,內部極之對立嘅聲音及意見。

同一道理,大家唔好以為,依家枱面上之民主派大老八面威風,查實佢地好多做埋今屆,甚至選多一屆議員就真係要交棒,唔可以唔交出權力。唔通 (莫非) 做到八十歲仲雙料議員咁老土咩!從呢個角度講,佢地依家做嘅決定,係會影響下個世代,甚至再下個世代之接班,唔可以咁自私也。

下個或者再下個世代對中國之態度係點呢?佢地會唔會好似依家大老輩咁樣,對中國有好大之情意結呢?佢地會唔會咁民族主義上腦呢?佢地會唔會好似華叔嗰輩愛國不愛黨呢?佢地同中國有乜嘢連繫呢?佢地嘅「中國因素」係乜嘢呢?

我唔係屬於呢班年輕一代,我都好尷尬,夾在中間。年輕一代點樣睇中國,一定程度上影響緊大老們的決策。萬一呢班青年好唔鍾意大老們北上訪問,你估大老們敢唔敢大動作到,唔理黨內意見又監粗北上訪問呢?當然,民主派大老個個做慣大佬,把口一定好權威咁樣訓斥年輕一代太幼稚等諸如此類,但心底裡都feel到,決策唔可以再係咁樣唯我獨尊,畢竟下一代殺緊上嚟,唔可以獨裁到成個亞努科維奇咁樣。唔好忘記,有些民主黨派,依家要交棒的話,一交就交畀八十後。真正有能力嘅六十後及七十後嘅人士好少,甚至出現咗白宮發言人呢類極品。 

所以,依家 (現在) 傾政改,除咗係枱面呢堆民主派大老之外,佢地黨內嘅下一代以及下下一代之想法亦好重要。但係,依家西環同中環只係做大老之功夫,但就唔見佢地做下一代或下下一代之功夫,咁就好明顯見到,佢地工作之缺失。北方人士(中共) 可以搵詩姐 (前律政司梁愛詩) 或好打得 (現任政務司司張林鄭月娥) 同班民主派大老傾,但派乜嘢人同班後生 (年輕一代民主派) 傾?傾唔掂後生嗰班,到時即使大老輩算係傾掂數,但後生嗰堆響EGM或周年大會至同班老餅逼宮開片 (攤牌),到時仲頭痕,係唔係?好現實咁講,20152016選舉,民主派大老冇呢班後生支援,點選呀?