2015年4月1日 星期三

【獨裁者逝世】左丁山 : 李光耀魔法

物以類聚
http://hk.apple.nextmedia.com/supplement/columnist/art/20150328/19092408
中國國家副主席李源潮,香港特區前「總書記」董建華將出席周日舉行的李光耀國葬 

香港有不少人留學劍橋牛津,之後回港服務,點解出唔到一位李光耀咁嘅人物呢?與李光耀坐同一隻運兵SS Britiannic船去英國讀書嘅香港人,據知有大名鼎鼎嘅余叔韶大律師(牛津),及已故大法官李福善(UCL),兩位返到香港都對法律界極有貢獻,但係限於環境。大家心知肚明,當然唔會走上李光耀從政之路。
 
甚麼環境?李光耀曾經講得非常清楚,就係如果將香港島拖離到達中國海岸幾百哩外嘅太平洋,香港或者有民主,講自立嘅條件。睡在老虎旁邊喎,乖乖地認命啦。香港歷年來咁多叻人,一早唔需要李光耀提醒,對呢一點知道得非常清楚嘅。李光耀原籍廣東梅州客家,但曾祖父在19世紀已移民星洲、發咗達,老早送子弟接受英式精英教育,脫離中國祖宗遺訓,佢16歲在萊佛士學院畢業(與郭鶴年係同學),考到劍橋高級試之中嘅馬來亞(包括新加坡)第一名,本計劃起行到劍橋讀法律,但遇上二次大戰爆發,不能成行,滯留在新加坡親眼目睹日軍殘暴殺人,少年人開始知道世界可以係幾醜惡,心中留下烙印,亦領略到為了求生,一個人可以去到幾盡。故此當佢從政掌權之後,佢曾經講過 If you can hurt me more than I can hurt you, try. There is no other way you can govern in a Chinese society如果你以為可以傷害我多過我傷害你,試吓吖!管治一個華人社會,捨此別無他法!
 
佢嘅意思即係話,管治華人要以牙還牙,雙倍奉還,令人恐懼怕死怕痛,係唯一嘅方法,毛澤東就係用呢一套不斷批鬥臭老九搞到中國知識分子死去活來,不敢言反。但李光耀令人迷惑之處,不只係佢好明白華人心態,在美國人面前,佢又係非常反共親美嘅,新加坡在一九六〇、七〇年代,教育去漢化(封閉、改造南洋大學,貶低新加坡之中文教育系統),到咗近20年,就大力推廣中國普通話,講儒家,目的係為咗在中國大陸投資與中國做生意。背後呢,就開放港口俾美國第七艦隊出出入入,警告美國不可退出亞太區讓中國有權力真空可填補,要求美國勢力留在亞太以平衡中國南進。李光耀曾經向美國漢學家 Joseph Nye 講中國有13億人才,但只有美國可以吸引全世界70億人才,以多元化文化將70億人融為一體,發揮無與倫比嘅創意,令漢人民族主義瞠乎其後。中國高度讚揚李光耀之時,不妨細味斯言。