2014年8月4日 星期一

曹仁超勉年輕人為理想堅持到底:除了汗水,還有血淚

人之將亡,其言也善,鳥之將亡,其聲也哀

 
曹仁超談香港民主路:除了汗水 還有血淚   勉年輕人為理想堅持到底
 
「唔好以為50萬人上街,人哋就會畀民主你,世間冇咁便宜嘅事。」人稱曹Sir的著名財經專欄作家、《信報》首席顧問曹仁超接受本報電話訪問時,罕有談到香港民主路,坦言擔心在可見將來「香港都攞唔到呢樣嘢(民主)」。他告誡年輕人,以民主為理想,就要作好犧牲準備,因為真正民主的代價,除了汗水,還有「血和眼淚」。
 
佔中公投有近80萬市民投票、511人在7.1遊行後預演佔中被捕,進一步觸動金融界神經。66歲的曹Sir去年胃癌康復,惟今年初卻驗出患有淋巴癌,正接受治療。他不想目前大暴瘦及沒有頭髮的樣子曝光,但面對記者關於民主的問題,仍毫不迴避地回應。
 
Sir強調,對香港爭取民主的過程不會給予意見、亦不想評論,但卻想提醒年輕人,香港人目前面對的是一個「強權政府」,「中央開心時咪畀你行前兩步,板起塊面時咪要你褪後兩步,係一場 hide and seek(捉迷藏)」。年輕人要知道「呢條路唔係只進不退,係要還嘅」。

語氣不慍不火的曹Sir坦言,不相信簡單的遊行與協議後,香港民主就唾手可得,其中過程必然是遙遠、漫長而且「好痛苦」,爭取民主不是遊戲,與投資一樣,「please preparefor the worst(請為最壞情況做準備)」,若將來金融體系要面對大動盪或失業率飆升,甚至是其他更大的犧牲,這都是無可避免,因為「somebody must pay(有人必然要付出代價)」,並指「你驚?咁你就係未準備好,我唔希望見到有理想嘅年輕人,付出代價後第二日就後悔,咁樣好可惜」。 
 
03年港府圖謀通過23條立法時,曹sir曾高調反對。他指當年積極表態,某程度基於相信最終成功機會大,「我信23條中央會妥協,因為放棄咗佢都冇損失,但反白皮書,中央就冇得退!」他因而慨嘆,無論是他可見將來、抑或是年輕人的可見將來,都擔心香港人都未必可以得到真正民主。
 
倘若年輕人已經準備好承受這代價,曹sir乾脆一句「唔該,堅持到底」,他勸勉年輕人先要學會保護自己,若果真想要取得成功,就要靠韌力和決心,因為「爭取民主唔係一朝一夕,講緊係一生一世,可以堅持到最後嘅,先有機會贏」。