2014年6月9日 星期一

中產難忍,金融界嚴重赤化

佔中傾呢啲:中產難忍金融界嚴重赤化

佔中發起人戴耀廷(左)和佔中金融組成員陳漢輝(右)
 
做了一年半「佔中推銷員」的戴耀廷形容,要說服中產參與,「就好似要佢哋買1萬蚊個電飯煲咁」。認購了「萬元電飯煲」的佔中金融組成員陳漢輝說,眼見金融界嚴重赤化,不想下一代要靠黨員裙帶關係才可生存,令他決定豁出去。「推銷員」當務之急,是如何挽回泛民溫和派參與6.22投票。陳漢輝會這樣向中產朋友解釋:「你唔投呢,就等於啞。啞咗呢,北京就會話:香港人(對普選)都冇興趣」。戴耀廷也有同感,「唔做任何嘢,其實你已經投咗票,你係噤咗聲」。

記:《蘋果》記者
戴:和平佔中發起人戴耀廷
陳:佔中金融組成員陳漢輝(Edward
去年1月,戴耀廷提出以佔領中環爭取普選。一年半後,他的主張,在中產圈子內,究竟有多少迴響?
 
陳:戴教授那篇文章,我當時沒看(戴:我也猜大部份人也沒看)。約在去年3月,留意到新聞說公民抗命,當時只覺他只是寫寫吧,香港人怎會肯做?
 
六四、7.1、反高鐵、反國教我都有參與,但那只是當日行兩三小時就散。這次(佔中)行動,每個人要有自發性,最基本要去商討日。做義工、文宣,公民參與性多了,對香港中產是有幫助的。「你要明白,香港中產,有錢搵、有學返、有工做就算啦,突然間叫佢坐喺條街度搞啲咁嘅嘢,喺佢哋腦度得兩個字咋,就係『搞事』」。
 
但所謂的「搞事」,只是大家認真認識一下甚麼是公民抗命,其實是很平和、很斯文的事。「其實中產都係由後生仔出嚟做嘢,慢慢搵錢上去變中產,佢哋都激情過,只不過覺得,你衝上街,點樣去跪、點樣去嘈,嗰啲係大學生、後生仔嘅事,你做咗3040年人呢,唔做呢啲嘢啦,但有得坐低咁去discuss,係好囉」。


戴:佔中若只靠社運人是不夠的,要開拓市場,一定要慢慢做。要求他們(中產)參與的門檻很高、代價很大,「就好似要佢哋買1萬蚊個電飯煲咁」,要他們明白到,這對香港長遠發展、對下一代有何好處。過去一年來,一直有25%市民支持公民抗命,能否突破到三成或五成?6.22投票是最重要,是真正向外推廣的過程。若6.22投票率好,會是一個轉勢。
 
佔中重點是,爭取民主要付出代價,即是說,你不可以做free rider,這可能跟中產思維有些矛盾。曾有一次金融界聚會,有一個人說,「佔中我一定會出嚟,如果有好多人嘅話」,即是西瓜靠大邊,比較識計數,這思維,或影響一些中產的參與。
 
陳:其實中產很多顧慮,「冇咗份工點?有啲仲成日返大陸」。我已告訴了公司的partners。我是持牌人,SFC(證監會),有fit and proper criteria。「你問我驚唔驚,驚㗎。我良好市民,從來未俾人拉過(戴:me too)。我更加驚係,如果未來個個都唔出聲,到咗2017由北京主動揀三個人出嚟,跟住話由你哋市民揀啦,咁個個又以為真係有得揀,揀完之後,仲衰過梁振英嘅,大陸化越來越強,咁到時我點呢?」
 
我呢一代,講真,冇乜所謂,如果我做多十年嘢,搵得到多啲錢,可以唔做,咁但我啲小朋友點呢?我諗好多係小朋友,如果香港再咁搞落去,佢哋係冇可能喺香港生活喎,一定要同佢哋過外國。
 
記:為何你會覺下一代在香港生存不到?
 
陳:我的一代相對幸運,七十年代出生,有很多機會,肯努力,就可做到專業人士,能改變命運。現在這年代,也可做到,但已格外辛苦,「你唔可以揼架木頭車,賣魚蛋,賣賣吓,入咗間舖,做老闆,𠵱家冇呢樣嘢,食環署都趕走咗你啦」。
 
我的孩子那一代會怎樣?就看看金融業,大陸有許多財經界人士已進駐,香港是國際城市,很歡迎大陸資金。但你看看他們的資金來源在哪裏?江澤民的孫,20多歲已籌到幾億美金,開展 asset management fund,「作為一個20幾歲嘅人,正常嚟講,除非你係李嘉誠個仔,否則嘅話,你點解會有呢?你見到好多都係咁,全部都係因為黨員裙帶關係落到嚟!」
 
「嗱,呢個情況,係衰過富二代好多。本土嘅富二代,係因為佢爹哋媽咪努力,搵到錢,佢識投胎啦,做有錢仔,但你見到李澤鉅、李澤楷佢都要做,但係你見到呢啲官三、四代呢,佢哋理論上真係唔使做㗎,佢哋嗰嚿錢,真係唔使籌㗎。一坐落去,喺中環開個office,就已經有2億美金畀佢哋玩,咁呢2億美金點嚟,全部都係國家嘅錢!」
 
這情況越來越嚴重,我下一代,如果做金融,他的上一層,全部都會是這些官四代、五代,「咁衰啲講,我哋呢啲港燦嘅仔女,就只能夠喺佢哋下面打工」。
 
「當我哋香港父母咁辛苦,用咁多資源、時間去搞教育,到頭來,佢哋留喺香港嘅機會受限制咗,限制唔係因為佢哋能力,而係因為我唔係一個黨員,令到佢冇呢個裙帶關係入到去。香港家長要問一問,你想未來香港社會係點先?」
 
記:有普選就能抗赤化?
 
陳:直接沒甚麼大影響,但文化上會有改變。有普選,政府制訂政策,如金融政策,要業界支持才可。如政府是民選,財政司司長、財經局局長等問責官員,間接地對所有民眾要負責,不是只報告給特首,不用理其他人。「呢種風氣蔓延,你有普選,啲人先會學識乜嘢叫民主。慢慢學,啲人會更加着重乜叫公平競爭,唔係靠你身份、血緣就可控制一切」。 
 
56日商討日三,佔中參與者選出的三個方案,都只得公提成份,一度令不少溫和派泛民支持者打算杯葛6.22投票。
 
記:金融組對商討日三投票 結果也曾想翻案?
 
陳:我有法律界、工程師、醫生朋友,約7080位中產,不約而同說,溫和方案「冇晒」,已沒意義,不會去投票。
 
但今天的情況已較四周前好,很多朋友回心轉意。「投票發聲,你一定要投,你唔投呢,就等於啞。啞咗呢,北京就會話:香港人都冇興趣,佔中呢班人,唔該你收聲啦,係咪諗住俾人咁樣去騎劫法呢?」
 
戴:56日的投票,有兩樣東西:我最喜歡甚麼,這不是最高層次。如會再想,在一個全民投票時,香港人要有甚麼去選擇,這是對民主有更深度認識,投票的結果就會不同。要經歷這過程,才會明白民主的真義。
 
此外,包括溫和民主派的朋友,也要想想,「唔係坐喺度等運到㗎。你唔好諗住人哋一定支持你,你要做嘢嘅,要人接受你意見就要做嘢,唔可以諗住我係邊個,講出嚟人哋一定聽」。
 
其實要到第二次全民投票,才是一個真正公投,現在(6.22)的投票,是累積力量,令你將來有一個更好的選擇。「唔做任何嘢,其實你已經投咗票,你係噤咗聲,你唔投票,就代表沉默」。
 
記:溫和派如何能透過6.22投票而翻盤?
 
戴:6.22投票,不是沒意義,溫和派,無論投一二三哪個方案,只要能令總投票人數夠高,到下一輪全民投票,就有機會選自己要的東西。若成功逼到政府交出一個符合國際標準的,就當這是溫和方案,到那次全民投票,6.22方案及政府方案,就是一次真正給香港市民表達立場的機會。
 
記:若普選方案不合乎國際標準,中產認為應「原地踏步」還是將一人一票「袋咗先」?
 
陳:中產未必恨一人一票。有兩類中產,一種是「一人冇票」也沒所謂,因他們從不投票。會出來投票的一群,他們會了解你給我那一票,是真的一票還是假的一票。「中產唔會只因一人一票就好滿足。一係就唔理,一理呢,就要有實質一票」。
 
如你是溫和派,支持2020或湯家驊方案,當6.22投票率出了,政府才會再聽。「北京會睇到,香港人你唔好恰佢喎,咁啲溫和派可以做嘢,可以約見北京,講民建聯嗰兩個唔掂㗎,不如喺嗰15個(方案)度執2個啦,就算係何濼生嗰個(戴:唔係呀,何濼生嗰個好過陳太嗰個㗎,提名嗰度,直選部份高過陳太嗰個㗎)。
 
戴:希望可令投票人數達到30萬以上,30萬人投票,約3%就有萬人佔中。若50萬人投票,2%就「搞掂」。「投票某程度係玩緊槓桿,你嗰票,未必會佔中,但可扮佔中,放大你一票嘅影響力,產生一種槓桿效果,等北京驚。」
 
記:(訪問當日)今天是64日,六四的鎮壓,對佔中運動有何啟示?
 
戴:我不認為北京會在佔中採取六四的策略,這一代的領導人跟上一代思維很不同。香港人有六四教訓,不會賴死不走,「即使佢出軍隊,咪走囉。你由邊界、軍營出架坦克車,早就落晒港鐵站,雞飛狗走啦,點會有機會鎮壓到」進退要有依據,你走了,我們再佔過。
 
陳:香港是國際級大城市,跟當時的北京不同。若你摧毀香港,金融領域完全「玩完」,「你試吓搵架坦克開幾炮,跟住搵機關槍射啲人呀,恒指跟住會停牌」。現時中國的領導人都是向錢看。對香港佔中,如用坦克車去鏟,等同將自己荷包啲錢掟落海,現時領導人,不會做這種事情。  

後記 

斯文中產今次不單純上街,還要捲起衫袖投入抗爭。除了有被捕的心理準備,Edward和一批佔中金融組成員更曾認真商討如何「裝備」自己。他們估計,警察會用胡椒噴霧「兜口兜臉」狂噴和平示威者,可能要帶備防毒面具、要有一副醫生用的大goggle(眼罩)、「需唔需要戴埋頭盔呢?因住警棍打爆你個頭。咁射水炮時,記住後面要孭住個背囊,因為驚住會(射到)斷骨……