2014年11月16日 星期日

「馬路天使」是後勤也是前哨 (2014-11-14)

http://hk.apple.appledaily.com/news/art/20141114/18934632
多名車手戰友駕着自己的戰車堅守旺角接近50

 
這幾天,清場風聲每早每晚都在彌敦道吹拂。阿俊和他的車手戰友已提高警覺,每晚風馳電掣來到巡邏佔領陣地,防範警方與黑社會暴力驅散學生。長路裏充滿是圈套,是苦惱,或許會是警告誰料到?旺角守護者車隊10多名成員堅守了近50天,用愛與馬力擁抱旺角。
 
他們都是素昧平生的小市民,向來對政治也不太熱衷。但9.28金鐘那漫天的催淚氣,把他們從四方八面牽扯過來,從此對為民主普選抗爭的學生不離不棄。「我哋全盛時期有30部車,貨Van、私家車、兩轆(電單車),幫手載人運物資,兩轆最幫到手,唔怕塞車」車隊成員阿俊說。 
 
除了做後勤,他們也會做前哨,駕車巡視佔領區周邊情況,在外圍探聽風吹草動。「咁多人出嚟,點解我哋仲唔出嚟?班學生用自己嘅身軀、前途同自由去換取民主喎!」暱稱「粉紅BB」的阿偉本身是營業員,一身潮爆打扮加上粉紅色豐田bB,怎看也不像是個會為了保護學生而組成人鏈與警對峙的熱血男兒。
 
跟阿偉同年的29IT保安Kay解釋,他們集中守護旺角,因旺角環境遠比金鐘及銅鑼灣複雜,常有黑社會及藍絲帶組織突襲打人。他們當中有人不諱言自己也是古惑仔。本來留守金鐘的阿納就是因為旺角朋友向他求助,「佢哋話旺角有黑社會分子滲入,我係元朗人,就過來幫手望吓,睇吓有冇鬼」。
 
他們打扮不大斯文,初時也被誤會是潛入搞事的藍絲人。「我哋個款似嘛,初時我哋都俾人以為嚟搞事;最好笑係我哋都誤會過另一班人,有日成班男人戴晒手套落來,全部大大隻隻,古惑仔樣,點知原來係拳館嘅人,嚟守護路障,20人守咗幾晚。」Kay說。
 
這群熱血車手是佔領者眼中的馬路天使,卻是警察眼中的不法分子,清場日子越來越近,隨時付上被捕代價。Kay說:「警察已經點晒我哋相㗎喇,每晚至少抄低我哋車牌三次,成日有便衣嚟影我哋啲車。抄嚟做乜?唔知呀,秋後算賬囉。」車隊中最年輕的阿納說:「我哋從來冇掩飾自己,個個唔戴口罩,我哋都算係佔領者,監都預咗坐。」Kay亦說:「小朋友(指學生)都敢出來抗爭,我哋成年人都唔做啲嘢,不如唔好做人!」