2014年6月30日 星期一

準媽媽不甘沉默,與夫自設流動票站,助人投票

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140629/18780933 

懷孕六個月的準媽媽楊瑾,與IT人丈夫梁弘熙自發組織流動電子票站助市民投票

全民投票踏入最後一天,75萬人「票已投」。不少有心人有感光是投票仍不夠,自發到票站做義工,助更多人投下良心一票。準媽媽楊瑾懷孕六個月,與IT人老公梁弘熙自發組織流動電子票站,以行動對抗沉默與犬儒。投一票後,再多行一步,感覺是:「本來只係想幫吓人,但原來令自己更有力量。」 
 
身懷六甲的楊瑾坦言,在街站企足一日,「又熱又焗都辛苦㗎!」她與丈夫梁弘熙早決定6.22要到街站幫忙呼籲投票,「仲有火,想做多啲嘢」,後來得悉沙田票站大排長龍,加上發現不少人有心投票,但沒智能手機或不懂下載app而投不了票,「好多伯伯唔記得自己號碼啦,又有人見到發訊息攞驗證碼嘅頁面唔知點做,等足倒數嘅半小時投唔到票好苦惱」,於是與戰友們一手一機,自發到站外供排隊市民投票,實行自設流動電子票站。 
 
楊瑾笑言,當天在街站沒被指罵,反應是意料之外的好,慶幸許多上年紀的人都走出來投票,「感到好empowered,本來只係想幫吓人,但原來令自己更有力量」。她感嘆,自己連家人也說服不了,「好多人話唔想個社會亂,所以唔同意佔中,我就會話,惟有一個可靠嘅制度做出口,大家有得揀,個社會先唔會亂」。弘熙也苦笑道,有時自覺是外星人,「同老朋友敍舊,簡單問句『大家投咗票未?』,有人即刻答『我哋食飯唔講政治』,順便轉話題講世界盃」。
 
朋友與家人對政治的冷漠一度令二人灰心,加上由國教到白皮書,港府及北京的強勢,也令他們既憤怒又不安,「好擔心啲嘢講講吓就變成真」。楊瑾認為,有人批評佔中只講不做,但其實由公投引發的討論多到「嘭嘭聲」,「今次係發生前講明我唔要啲乜,唔係有事發生、覺得唔對路至拒絕」。他們更留意到,越來越多自發性的小組織冒起推動社會改革,感到港人漸漸學會由紙上談兵是不夠的,「今次唔只係公民覺醒,更加係真正嘅遍地開花」。
 
積極爭取真普選,但他們也坦言普選並非萬靈丹,有票可投只是很基本的參與,更理想的香港是更多人挺身而出,孩子即將出世,準媽媽寄望道:「唔係只講無力感或想移民,而係有心有力嘅人有正常渠道去參與公民社會。
 
弘熙說看過不少外國紀錄片,人們不只投入有關政制的大論述,也樂於花時間商議社區設施等小議題,「唔會話要湊仔好忙、返工好忙、有捐錢就得,而係切切實實去體現公民精神」。弘熙形容自己的心態如信仰,「好多人會話你做幾多嘢都冇用㗎啦,但我選擇相信係有用㗎,政府爛成咁,惟有由下而上嘅公民抗命先可能改變」。